In de titel staat voor meer tips zie: het artikel! Maar voor veel mensen is conversie van je website een onbekend begrip. Daarom beginnen we eerste met de uitleg hiervan. Zelfs als je al ver thuis bent in de online marketing kan dit een vreemd begrip zijn. De conversie van je website, is de actie die je wilt, dat een klant maakt op jouw website. Voor de meeste ondernemingen zal dit het doen van een aankoop zijn, contact opnemen of het bekijken van de diensten. De conversie die je wilt verkrijgen kan lastig zijn, maar er zijn makkelijke en goede tips waarmee je veel kan bereiken.
Beginnen bij het begin
Een tip die praktisch gezien makkelijk te realiseren is, maar bij nader inzien moeilijker is dan je denkt, is het aanpassen van je webdesign. Dat je niet de juiste conversie hebt, op je pagina kan te maken hebben met het design. Misschien is het webdesign niet duidelijk genoeg, of wordt niet de juiste actie uitgelokt. Het begint allemaal bij het begin. Zorg dat je een zeer duidelijk menu hebt op de website. Dit menu moet duidelijke allesomvattende kopjes bevatten. Nu zal de klant weten wat hij waar moet vinden en maakt eerder de gewenste actie. De actie kan natuurlijk ook uitgelokt worden door op de website een link te plaatsen naar een andere pagina op de website. Maak het de klant zo makkelijk mogelijk om naar de gewenste pagina te gaan.
Een stap verder, de professionaliteit en content
Een duidelijke en makkelijk te gebruiken website is enorm belangrijk, maar we hebben meer tips! Er zijn nog veel meer dingen die je kan doen om de conversie te verbeteren. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk dat de website professioneel oogt. Dit kan zomaar het extra duwtje in de rug zijn dat je bezoeker nodig had. Voorkom daarom een goedkoop of ouderwets webdesign. Op een professioneel webdesign sluit, up to date content aan. Niets is zo onprofessioneel en onhandig als een website die jaren geleden voor het laatst is bijgewerkt. Zorg dat de informatie altijd recent is en van goede kwaliteit. Voorkom spelfouten, gedateerde contact gegevens of onvolledige informatie.
Laat resultaat voor zich spreken
De reclamespotjes over het beste product of dienst hebben kent iedereen wel. Het is heel erg belangrijk het resultaat echt te laten zien. Het kan daarom een goede optie zijn, om een portfolio aan je website toe te voegen. Laat producten zien, of een video hoe de werknemers te werk gaan. Aan de portfolio kan van alles toegevoegd worden, wat dit zal zijn hangt natuurlijk af van de soort onderneming. Een andere manier om daad bij het woord te voegen, is de mogelijkheid tot reviews te geven op de website. Laat de klanten en je goede resultaat reclame voor je maken. Wanneer mensen over goede resultaten zullen horen van een andere klant, zullen ze eerder geneigd zijn om te kiezen voor jouw onderneming. Mensen vertrouwen eerder een andere klant in dezelfde positie als hen zelf dan een onderneming die ze iets wilt verkopen.
Geef een reactie