Veel bedrijven zijn op zoek naar nieuwe manieren om te adverteren, mogelijkheden die meegaan met de moderne tijd. Mede daarom zie je dan ook dat veel adverteerders gebruik maken van sociale media. Dit kan via een post op het eigen account, maar gebeurd over het algemeen via zogenaamde influencers. Naast sociale media zien we ook dat het adverteren via het internet onverminderd doorgroeit. Zo stijgt bijvoorbeeld de vraag naar SEO’s, oftewel ‘search engine optimization’. SEO’s schrijven teksten voor adverteerders die uiteindelijk de vraag naar dat product moeten boosten. Maar dat gebeurd alleen als de tekst volgens Google goede content is. Wat volgens Google goede content is is alleen niet zo duidelijk. In dit artikel zoeken we het daarom voor je uit?
Wat is SEO?
Ten eerste misschien nog een klein woordje over SEO voor we kunnen kijken wat volgens Google goede content is. SEO staat dus voor ‘search engine optimization’ , vrij vertaald betekent dat zoiets als het optimaliseren van zoekopdracht. Hoe gaat dit in zijn werk? Stel je voor een autoverkoper wil de auto advertentie die op zijn webpagina staat verkopen. Het probleem is alleen dat zijn pagina maar niet echt bezocht wordt en daarmee zijn advertentie dus ook niet. Wat de verkoper nodig heeft is dat zijn pagina hoger in de zoekopdrachten verschijnt.
Dit doen we door teksten te schrijven waarin de SEO enkele zoekwoorden in plaatst en daar de link van de adverteerders website aan koppelt. Stel de verkoper verwacht dat er veel gezocht wordt op bijvoorbeeld ‘mooie auto’. Dit woord verwerkt de SEO dan een aantal keer in zijn tekst met een link naar de adverteerders pagina. Door deze referenties naar de webpagina oogt de adverteerders pagina, in de ogen van Google , erg populair en verschijnt daardoor hoger in de zoekopdrachten van Google. Zo stijgt je webpagina bezoek en uiteindelijk ook je omzet.
Wat is goede content?
Oké, nu weten we wat een SEO is kunnen we ons afvragen wat volgens Google goede content is. Ten eerste is het belangrijk dat je je informatie in de tekst duidelijk richt naar een doelgroep. Wie wil je bereiken en waarom? Dat moet duidelijk terugkomen in de teksten. Maar natuurlijk is het meest belangrijk voor een SEO tekst dat de zoekwoorden duidelijk en gericht zijn. Het gaat er hierbij dus vooral om dat mensen je content ook werkelijk kunnen vinden. Ga dus goed na hoe jouw doelgroep zijn zoekopdrachten formuleert in Google en pas daar je zoekwoorden op aan. Zo maak je goede en zichtbare content.
Dan nog iets over de stijl van je teksten. Je schrijfstijl moet niet te formeel zijn , maar zeker ook niet informeel. Schrijf als het ware alsof je een serieus gesprek hebt met een vriend. Daarnaast zijn ook visuele effecten erg belangrijk. Zorg er dus voor dat er mooie foto’s in je artikel staan die de aandacht van mensen kan trekken. Klik hier voor hoe je mooie foto’s in je teksten kan verwerken.
Hopelijk hebben we je met dit artikel al een beetje op weg kunnen helpen en kun je nu aan de slag met het adverteren door middel van SEO’s.
Geef een reactie